نوشته شده توسط : BMtips

طرز تهیه حلوا مسقطی لاری

آموزش طرز تهیه حلوا مسقطی لاری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۹۰ دقیقه

مواد لازم برای 6 نفر

نشاسته گل 2 لیوان
شکر سفید 4 لیوان
روغن 1/2 لیوان
زعفران دم کرده غلیظ 5 قاشق غذا خوری
هل کوبیده 1 قاشق غذا خوری
گلاب 1 لیوان
جوز هندی کوبیده 1/2 قاشق غذا خوری
خلال پسته و بادام به مقدار لازم
گلوکز مایع خوراکی 1 قاشق غذا خوری
آب 6 لیوان

طرز تهیه

1-ابتدا شکر را داخل قابلمه ریخته ،بهتر است از قابلمه مسی ،یا قابلمه چدن استفاده بشه ،سپس شعله گاز را روشن وحرارت را کم میکنیم ،ویه ذره شکر میذاریم آب بشه ولی توجه بکنین رنگش تیره نشه،

2-سپس ۶لیوان آب اضافه میکنیم ،حرارت شعله کم تا باشه ،با قاشق هم بزنین تا ذرات شکر کامل داخل آب حل بشه ،سپس نشاسته که از قبل با یک لیوان آب (مخلوط وبعد اگر حالت گلوله مانند داشت داخل صافی صافش بکنین ،چون باید نشاسته خوب مخلوط بشه وحالت گلوله مانند نداشته باشه)را اضافه میکنیم به مخلوط شکر وآب ومواد هم میزنیم .

3-وقتی نشاسته میخواد غلیظ بشه ،روغن مایع نصف لیوان اضافه میکنیم ،مواد هم میزنیم وسپس زعفران دمکرده غلیظ میزیزیم

4-این حلوا حدود ۱/۵ إلی ۲ساعت زمان میبره تا آماده بشه ،ومواد هم بزنین ،سپس گلوکز مایع خوراکی یک قاشق غذاخوری اضافه میکنیم ، حلوا هم میزنیم ،تا هم بوی خامی نشاسته از بین بره وهم حلوا خوب پخته بشه ،

5-مرحله بعد گلاب اضافه میکنیم ،ومواد هم میزنیم ،تا حلوا ته نگیره ، که حدود ۱/۵إلی ۲ساعت زمان میبره تا حلوا آماده بشه ،وحالت کشدار پیدا میکنه ،در این مرحله شعله گاز خاموش ،هل پودر شده ،وجوز هندی کوبیده شده را اضافه میکنیم ،وهم میزنیم

6-حلوا حالت جمع شده وسط قابلمه دیگه کامل پخته شده ،در این موقع خلال بادام را اضافه کردم ،وهم زدم حلوا را داخل یک سینی میریزیم ،ومن با خلال پسته تزیین کردم ،شما میتونین از خلال بادام ،پسته ،مغز گردو ،گل محمدی برای تزیین روی حلوا استفاده بکنین ،

 

خرید اینترنتی مسقطی لاری 

 



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips

کنجد ؛ مواد تشکیل دهنده و ویتامین ها
مزاج کنجد، گرم و تر است. دانه كنجد به علت وجود چشمگیر موادی از جمله آهن، منگنز، منیزیم، مس و كلسیم، از محصولات بسیار با ارزش و حاوی املاح ضروری است. همچنین میزان ویتامین B۱ و E آن قابل توجه است. دانه كنجد به علت وجود لیگان ها، از جمله ماده ای به نام سزامین، كه به طور منحصر به فرد در آن وجود دارد، دارای خاصیت آنتی اكسیدانی و ضد سرطانی قوی و روغن آن که به سختی تند می شود، یكی از روغن های گیاهی است كه بالاترین اثرات آنتی اكسیدانی را دارد. همچنین روغن كنجد به دلیل وجود فیتواسترول ها دارای خاصیت كاهش كلسترول خون می باشد.

خواص کنجد
کنجد دارای پروتئین، ویتامینهای F۱، E، D، B و لسیتین (LECITHIN) است. مقدار روغن آن در حدود ۵۰ درصد است. روغن کنجد مرکب از حدود ۷۰ درصد اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید، اولئیک اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیک و آراشیدیک اسید است.
ویتامین F یک اسید چرب ضروری است که باعث تشکیل لایه هایی در پوست می شود که از سلولهای پوستی محافظت و از خشکی و خرابی پوست جلوگیری می کند. همچنین باعث انتقال سایر ویتامینها در پوست می شود. مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد.

با توجه به اینكه در بیشتر موارد كنجد به صورت پوست كنده یا بو داده (حرارت دیده) مصرف می شود، لذا تركیبات دو شكل خام و حرارت دیده كه با هم متفاوت می باشد، در زیر شرح داده شده است.
هر ۱۰۰ گرم كنجد بو داده بدون پوست حاوی مواد زیر است:
انرژی ۵۶۷ كیلو كالری
چربی ۴۸ گرم
كربوهیدرت ها ۲۶ گرم
پروتئین ۱۷ گرم
فیبر غذایی ۱۶/۹ گرم
قندها ۰/۵ گرم
فسفر ۷۷۴ میلی گرم
پتاسیم ۴۰۶ میلی گرم
منیزیم ۳۴۶ میلی گرم
كلسیم ۱۳۱ میلی گرم
سدیم ۳۹ میلی گرم
آهن ۷/۸ میلی گرم
رطوبت ۵ گرم

هر۱۰۰ گرم كنجد پوست كنده خام حاوی مواد زیر می باشد:
انرژی ۶۳۰ كیلو كالری
كربوهیدرات ۱۱/۷ گرم
چربی ۶۱/۲ گرم
پروتئین ۲۰/۵ گرم
فیبر غذایی ۱۱/۶ گرم
قندها ۰/۵ گرم
كلیسم ۹۷۵ میلی گرم
فسفر ۶۶۷ میلی گرم
پتاسیم ۳۷۰ میلی گرم
منیزیم ۳۴۵ میلی گرم
سدیم ۴۷ میلی گرم
آهن ۱۴/۵ میلی گرم
رطوبت ۳/۷۵ گرم

هر دو نوع بالا حاوی اسیدهای آمینه مختلف از جمله تریپتوفان، ترئونین، ایزولوسین، لوسین، متیونین، سیستین، فنیل آلانین، والیین، آرژی نین، هیستیدین، آلانین، آسپارتیك اسید، گلوتامیك اسید،گلی سین، پرولین و سرین می باشند. مهم ترین اسیدهای چرب روغن كنجد عبارتند از: اولئیك، لینولئیك، پالمیتیك، استئاریك و آراشیدیك.

فواید و خواص کنجد
کاهش دردهای آرتریت روماتوئید
کنجد سرشار از مس است و مس به دلیل حضور در بسیاری از سیستم های آنزیمی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، نقش مهمی در کاهش درد و رفع التهاب در بیماری های آرتریت روماتوئید دارد.
علاوه بر آن مس در فعالیت نوعی آنزیم موثر است که برای اتصال کلاژن و الاستین مورد نیاز است. کلاژن و الاستین در ساختار، قدرت و قابلیت ارتجاع رگ های خونی، استخوان ها و مفاصل مهم هستند.

پیشگیری از سرطان روده
كنجد، منبع غنی اسیدهای آمینه بوده و رشد تومورها را متوقف می كند. همچنین از سلول های روده در مقابل مواد شیمیایی سرطان زا محافظت می نماید.

پیشگیری از حملات و سردردهای میگرنی
حجم بالای منیزیم در کنجد به کاهش اسپاسم راه های هوایی در بیماری آسم و پیشگیری از اسپاسم نوعی از عروق خونی که در پیدایش حملات میگرن نقش دارند، کمک کرده و وجود کلسیم در کنجد نیز از سردردهای میگرنی جلوگیری می کند.

تقویت حافظه
كساني كه زياد مطالعه مي‎كنند، هميشه مقداري كنجد بوداده همراه داشته باشند كه هرچند گاهي يك قاشق كنجد ميل كنند. تقریبا ۲۸ درصد مغز انسان را ليسيتين تشكيل مي‎دهد و همين ماده باعث پيشرفت بشر شد. كنجد سرشار از لسینین است و در نتيجه كساني كه كارهاي فكري زياد دارند باید كنجد را در برنامه غذايي خوش قرار دهند.
براي كساني كه مي‎خواهند حافظه آن‎ها تقويت شود، ۴۰ روز هر روز صبح يك قاشق غذاخوري كنجد ميل كنند.
كنجد و سياه‎دانه صبح ناشتا باعث تقويت مغز و رفع فراموشي مي‎شود، حدود ۴۰ گرم سياه‎دانه و ۲۰۰ گرم كنجد را با كمي نبات آسياب كرده، صبح‎ها یک قاشق ميل شود.

حفظ سلامت استخوان ها
کنجد به دلیل دارا بودن حجم بالای روی و تاثیر فلز روی در چگالی املاح معدنی استخوان، به عنوان غذایی مناسب برای سالمندان یا کسانی که مبتلا به پوکی استخوان هستند، توصیه می شود. کسانی که شیر دوست ندارند می‌توانند از کنجد برای تامین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید، استفاده کنند.
در مطالعه ای که بر روی ۳۹۶ مرد در گسترده ی سنی ۴۵ تا ۹۹ سال انجام شد، مشخص شد که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، با بروز پوکی استخوان در ناحیه ی لگن و ستون فقرات ارتباط واضحی وجود دارد.
همچنین کنجد منبعی عالی برای کلسیم است. کلسیم از وجود توده های استخوانی که در یائسگی و یا همراه با بیماری های خاصی مانند آرتریت روماتوئید مشاهده می شود، کاسته و در حفظ سلامت استخوانها، نقش به سزایی دارد.

کاهش کلسترول خون
فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. با دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها، میزان کلسترول خون کاهش می یابد، سطج ایمنی بدن تقویت می شود و خطر بروز سرطان های خاص کاهش می یابد.
امروزه به دلیل خواص مهم فیتواسترول ها، اقدام به استخراج آن ها از دانه های سویا، ذرت و گیاهان دیگر می کنند و آن را به عنوان افزودنی در تهیه غذاهای فرآوری شده به کار می برند.
در گزارش هایی که در مورد میزان فیتواسترول گیاهان ارائه شده است، معلوم می شود که کنجد، از غنی ترین مواد غذایی از نظر فیتواسترول هاست. در هر ۱۰۰ گرم از کنجد ۴۰۰ تا ۴۱۳ میلی گرم فیتواسترول وجود دارد.

کاهش فشار خون
کنجد منبع خوبی از منیزیم است. وجود منیزیم به کاهش فشار خون بالا منجر می شود. فشار خون بالا از عوامل موثر حمله های قلبی، سکته ها و بیماری های قلبی در افراد دیابتی است.

پیشگیری از کم خونی و افسردگی ناشی از آن
کنجد منبع خوب کلسیم است. کمبود کلسیم برابر کم خونی می باشد و همچنین عدم جذب ویتامین ب را به همراه دارد و کمبود ویتامین ب موجب اضطراب می شود.

تقویت پوست، مو و ناخن
وجود مقادیر بالای روی در کنجد، آکنه را کمتر می کند، از نازک شدن موها جلوگیری می کند، مانع ریزش موها بخصوص در خانمها می شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده کرد. اگر خوردن کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهید، موهایی پرپشت و مقاوم خواهید داشت.

خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد موجب تامین ۱۴ درصد از نیاز کلسیم خانمها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخنهایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخنهایشان محکمتر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزیی از زیبایی انگشتان است دیده نمی شود.
مصرف دو قاشق غذاخوری آن رساندن پنج میلیگرم روی را به بدن بخصوص پوست و مو و ناخنها آسان می کند.

کنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی محسوب می شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست کاملا یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می رسد و جالب است بدانید که وجود همین چربیهاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت شود (کنجد به همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد)، به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری میکند و موجب راحتی افرادی می شود که سالهاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می هراسند.

مخلوط کردن برگ کنجد با حنا جهت مشکی کردن مو نیز نتایج نیکو دارد و نیز جوشانده برگ آن برای دراز شدن و مشکی شدن مو نافع است.
براي درمان جرب( نوعی بیماری انگلی خارش دار)، تخم ريواس را با روغن كنجد مخلوط كرده به محل بمالند.

دیگر خواص و فواید کنجد عبارتند از:
در طب سنتی برای رفع قولنج، کنجد را آسیاب و با سرکه مخلوط می کردند و با افزودن مغز بادام پوست کنده هر روز به مقدار یک قاشق سوپ خوری میل می کردند.
کنجد به رفع مسمومیت كبد و كلیه ها و بهبود سیستم ایمنی بدن كمك می كند.
كنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، به ایجاد خواب طبیعی در زنانی که از عوارض یائسگی رنج می برند کمک می کند.
خواص ضد قارچ و ضد باكتری از دیگر تأثیرات آن است.
برگ های كنجد سرشار از مواد لعابی هستند. دم کرده برگ کنحد برای درمان اسهال خونی و وبا به كار برده می شود.
كنجد تقریبا بیشتر مواد مورد ساختمان بدن را داراست. لذا یك غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان است كه دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد.
باعث افزایش ذخیره ی ویتامین E در بدن می شود.
کنجد برای کسانی که کشتی گیر و یا وزنه بردار هستند غذایی بسیار مفید و مناسب است.
كساني كه داراي چربي بالا هستند از روغن كنجد استفاده كنند.
اگر هزارپا در گوش كسي رفت چند قطره روغن كنجد در گوش بچكانيد.
براي نرم شدن محل تورم كنجد را له كنيد با يك عدد تخم‎مرغ مخلوط نماييد در محل تورم و سفتي بدن قرار دهيد.
كساني كه مي‎خواهند چاق شوند از كنجد استفاده كنند.
كنجد براي تقويت نيروي جنسي نافع است و به این منظور باید ارده (كنجد خردشده)، عسل، هويج خرد شده همراه نان ميل شود.
كساني كه سرطان دارند از كنجد استفاده كنند.
كنجد براي افراد كم خون غذاي مناسبي است.
خوردن كنجد باعث نرم شدن روده‎ها و رفع يبوست مي‎گردد. براي درمان يبوست صبح يك قاشق كنجد بو نداده (خام) بخورند.
كساني كه سوزش معده دارند كنجد را با نبات كوبيده ميل كنند.
براي قطع خون بواسير، ۵ گرم دانه كنجد و ۵ گرم مغز گردو هر روز به مدت ۱۴ روز ميل شود.
براي بازشدن عادت ماهيانه مقداري كنجد را با نخود آب پز نموده آب آن را ميل كنيد.
براي دمل داخل گوش روزي چندبار با روغن كنجد آن را چرب كنيد چون زود سر باز مي‎كند.
كساني كه تصلب شرائين دارند از كنجد و روغن آن استفاده كنند.
افراد سوداوي مزاج روزي يك قاشق كنجد بخورند.
کنجد گرفتگی صدا را از بین می برد.
کنجد ضد رماتیسم است.
برای رفع ناراحتی کیسه صفرا مفید است.
روغن کنجد سوزش ادرار را رفع می کند.

منبع: https://herang.co/



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips

 

مواد لازم برای مسقطی انار

  • آب انار:حدود 4 لیوان
  • شکر:2 لیوان
  • نشاسته مرغوب :حدود 7 تا 8 قاشق غذاخوری
  • گلاب :نصف لیوان
  • کره :3 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه مسقطی انار

مسقطی یکی از شیرینی های سنتی و پرطرفدار ایرانی است که به روش های متنوعی میتوان آن را تهیه کرد. در اینجا قصد داریم روش درست کردن مسقطی با طعم انار را آموزش می دهیم.

ابتدا نشاسته را داخل قابلمه ای ریخته و آب انار را به تدریج افزوده و هم بزنید تا حل شود.

قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و اجازه دهید بجوشد ، شکر را اضافه کرده مواد را مدام هم بزنید تا زمانی که غلیظ شود.

حالا گلاب و کره را هم افزوده مواد را هم بزنید ، بعد از اینکه کره آب شد شعله گاز را خاموش کنید.

داخل یک سینی را چرب کرده و مواد را داخل ان بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد.

مسقطی را از یخچال بیرون آورده به شکل مربع های کوچک برش بزنید و در پودر نارگیل بغلطانید.

 

نکات تکمیلی در مورد مسقطی انار

مسقطی انار جزو دسرهای ایرانی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد .
مسقطی انار را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

برای تزیین میتوانید مقداری پودر پسته روی ان بریزید. این مسقطی ایده جالبی برای شب یلدا میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی با کره

کره عطر خوبی به شیرینی و غذاها می‌بخشد. سوهان عسلی کنجدی با کره نه تنها عطر خوشی به همراه دارد، بلکه مزه آن خاطره‌انگیز و متفاوت خواهد بود و برای مهمانی‌ها انتخاب مناسبی است که می‌توانید همراه با چای یا قهوه میل کنید.

برای تهیه سوهان عسلی کنجدی با کره شما به ۱۵۰ گرم عسل، ۵۰ گرم کنجد، ۱۵۰ گرم شکر، یک قاشق چای‌خوری زعفران و ۱۰۰ گرم کره نیاز دارید. توصیه می‌کنیم برای تهیه سوهان عسلی کنجدی با کره، ابتدا کره را ذوب کنید.

ابتدا کره آب شده، عسل و شکر را داخل قابلمه بریزید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و کاملاً با یکدیگر هم بزنید تا یکنواخت شوند. سپس هنگامی که آب شکر به رنگ طلایی تغییر کرد، کنجد را به ترکیبات اضافه نمایید.

ترکیبات را به خوبی هم بزنید و به آرامی زعفران دم کرده را به ترکیبات اضافه نمایید. در این مرحله توصیه می‌کنیم ترکیبات را کمتر هم بزنید تا کره یا روغن از ترکیبات جدا نشود. اگر می‌خواهید بدانید که سوهان آماده است یا خیر، مقداری از سوهان عسلی کنجدی با کره را روی سینی بریزید.

در صورتی که سوهان به سرعت سفت شد، شیرینی شما آماده است. توصیه می‌کنیم روی سینی را با کره چرب کنید تا دوباره سوهان عسلی کنجدی عطر کره بگیرد و به سینی نچسبد. سپس با قاشق، سوهان عسلی کنجدی را روی سینی بریزید تا کاملاً سفت شود. شما می‌توانید این شیرینی را همراه با چای یا نوشیدنی دلخواه میل کنید.

نحوه تهیه سوهان عسلی کنجدی خانگی

سوهان عسلی کنجدی، مناسب افرادی است که می‌خواهند شیرینی خانگی تهیه کنند که در آن قند و شکر نباشد و از فواید بیشتر آن بهره‌مند شوند. همچنین سوهان عسلی کنجدی، بافت نرمی دارد و هرچه مقدار عسل را در تهیه سوهان عسلی کنجدی بیشتر کنید، بافت آن نرم‌تر خواهد شد.

این شیرینی مناسب کودکان و خانم‌های باردار و شیرده خواهد بود، چرا که شکر و قند در تولید آن استفاده نمی‌شود و فواید بسیاری به همراه خواهد داشت. از این جهت در تهیه سوهان عسلی کنجدی خانگی تردید نکنید.

عسل به عنوان یکی از مهم‌ترین ماده غذایی دارویی در دنیا شناخته شده است که خواص آن بی‌شمار است و ترکیب کنجد و عسل در سوهان کنجدی و عسل چنان اعجاب‌انگیز است که احتمالاً به یکی از وعده یا خوراکی‌های مورد علاقه‌تان تبدیل خواهد شد.

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی بسیار ساده است و شما نیاز به ۴ قاشق غذاخوری عسل، ۴ قاشق غذاخوری کنجد بو داده، ۲ قاشق غذاخوری آب، مقداری پودر پسته و ۱۰ گرم کره نیاز دارید. برای تهیه سوهان عسلی کنجدی خانگی ابتدا عسل را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس به آن ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا کمی رقیق شود.

در مرحله بعد، کره را به عسل اضافه کنید و آن را کاملاً هم بزنید. توصیه می‌کنیم ابتدا کنجد خام را کمی تفت دهید تا طلایی شود. با این حال کنجدها نباید تلخ و سیاه گردند. سپس کنجد را به ترکیبات اضافه کنید و سوهان عسلی خانگی را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید. پس از آن پودر پسته به سوهان کنجد و عسل اضافه کنید تا سوهان عسلی کنجدی خوشمزه تهیه کنید.

هنگامی که قوام سوهان عسلی کنجدی خانگی کافی بود، حرارت را خاموش کنید. سپس یک ورقه آلومینیوم را با کره یا روغن مایع چرب کنید و سوهان را روی آن بریزید. ورقه آلومینیوم چرب دیگری روی آن قرار دهید و با کمک وردنه آن را صاف کنید.

کمی صبر کنید تا سوهان کنجدی و عسل خانگی خنک شود. در پایان سوهان کنجدی خوشمزه و مقوی را به شکل دلخواه ببرید و از آن لذت ببرید. در واقع اگر می‌خواهید سوهان کنجدی بدون شکر تهیه کنید، این خوراکی بی‌نظیر خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips

حلوا ارده و کم خونی

یکی از درمان‌های شگفت‌انگیز حلوا ارده، رفع کم‌خونی است. در واقع کنجد یا ارده حاوی مقادیر قابل توجهی آهن، ویتامین ب۶ و مس است که هر یک از ویتامین و مواد معدنی کمک شایانی به درمان کم خونی می‌کنند.

کمبود هموگلوبین در بدن باعث خستگی، ضعف جسمانی، عدم تمرکز و خواب‌آلودگی می‌شود که در نتیجه به صورت کم خونی خفیف یا شدید بروز می‌کند. در صورتی که گیاهخوار هستید و می‌خواهید کمبود مصرف گوشت قرمز و آهن را در بدنتان جبران کنید، انتخاب حلوا ارده برای کم خونی، بسیار مناسب خواهد بود.

ناگفته نماند که در میان درمان پزشک، مصرف برخی از غذاهای مغذی و سرشار از آهن، همچون حلوا ارده نیز می‌تواند به درمان کم خونی کمک بسزایی کند. با این حال اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از مصرف حلوا ارده برای درمان کم خونی حاصل شود، توصیه می‌کنیم از حلوا ارده شیره انگور بهره‌مند شوید.

چرا که بسیاری از پزشکان به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌کنند که شیره انگور را در برنامه غذایی خود قرار دهند. از این جهت مصرف حلوا ارده شیره انگور به عنوان صبحانه برای بهبود کم خونی فراموش را نکنید.

 حلوا ارده برای درمان درد استخوان، مفاصل و آرتروز

کنجد یا ارده از ترکیبات اصلی حلوا ارده محسوب می‌شود که شامل مقدار قابل توجهی کلسیم است. از این رو بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که دچار بیماری آرتروز، درد مفاصل و درد استخوان هستند، از مصرف غذاهایی حاوی کلسیم غافل نشوند.

حلوا ارده نیز صبحانه مقوی برای افرادی که دچار مشکلات استخوانی هستند، است. اما نکته‌ای قابل توجه دیگر حلوا ارده، طبع گرم آن است. معمولاً افرادی که طبع سرد دارند، بیشتر از دیگران دچار استخوان درد یا مشکلات مربوط به مفاصل یا استخوان می‌شوند.

به همین دلیل به این افراد توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است مصرف غذایی با طبع سرد را کاهش دهند و غذاهایی با طبع گرم، همچون حلوا ارده را جایگزین کنند تا به بهبود سلامت خود کمک بسزایی کنند.

 حلوا ارده برای کاهش فشار خون بالا

کنجد به تنهایی خاصیت درمانی برای فشار خون بالا و قلب دارد. محققان در آمریکا به گروهی از افرادی که فشار خون بالا داشتند، روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری مصرف کنجد یا ارده را توصیه کردند. پس از گذشت ۲ ماه، این افراد با کاهش فشار خون بالا و در نتیجه تعادل فشار خون و کاهش مشکلات قلبی خود مواجه شدند.

شاید برایتان سؤال شود که چگونه کنجد، ارده یا حلوا ارده به کاهش فشار خون بالا یا درمان برخی از مشکلات قلب کمک می‌کند؟ در واقع کنجد یا ارده که از ترکیبات اصلی حلوا ارده محسوب می‌شود، حاوی چربی مفید است. بدن برای ادامه زیست به چربی نیاز دارد و در صورتی چربی مضر از بین می‌رود که چربی مفید جایگزین چربی مضر شود.

همچنین کنجدِ حلوا ارده شامل ویتامین E و ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که به بهبود فعالیت و عملکرد عروق، قلب و کاهش فشار خون بالا کمک بسزایی می‌کند. در صورتی که فشار خون بالایی دارید، می‌توانید در وعده صبحانه خود حلوا ارده مصرف کنید تا شاهد ایجاد تعادل در فشار خونتان باشید.

 



:: برچسب‌ها: حلوا , ارده , حلوا ارده , ارده کنجد ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips

خاصیت ارده در بارداری

 

ارده برای بارداری خواص بسیاری به همراه دارد. اما بسیاری از پزشکان و محققان بر این باورند که در مصرف هر ماده غذایی در دوران بارداری باید تعادل ایجاد شود. در این صورت توصیه می‌کنیم ارده کنجد را نیز به اندازه در دوران بارداری استفاده نمایید.

معمولاً خانم‌ها در دوران بارداری با ضعف و کمبود انرژی مواجه می‌شوند. ارده کنجد یکی از بهترین منابع انرژی برای دوران بارداری است. یک قاشق ارده کنجد شامل ۹۰ کالری است و ضعف بدن را در دوره بارداری  به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد و به شما انرژی می‌بخشد.

تنها مصرف یک قاشق ارده کنجد در روز، ۵% از کلسیم مورد نیاز بدن را برآورده می‌سازد. در این صورت اگر در دوران بارداری با کمبود کلسیم مواجه هستید، با مشورت پزشک، حتماً از مصرف ارده کنجد غافل نشوید و آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید، چرا که برای سلامت و تقویت استخوان مفید است.

ارده منبع خوبی از زینک، سلنیوم، مس، آهن، ویتامین ب۶، ویتامین ای و… است که به بهبود فعالیت سیستم ایمنی خانم‌های باردار کمک می‌کند. معمولاً خانم‌ها با ضعف سیستم ایمنی در طول نه ماه بارداری روبه‌رو می‌شوند و مصرف غذایی‌هایی همچون ارده کنجد که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، اهمیت بسیاری دارد.

سیستم ایمنی قوی یک خانم باردار کمک بسزایی در افزایش سلامت بدن خود و جنین می‌کند. از این جهت مصرف ارده کنجد را در وعده‌های غذایی خود فراموش نکنید. شما می‌توانید در برنامه غذایی و میان‌ وعده‌های دوره بارداری از کنجد سفید نیز بهره‌مند شوید.

یک قاشق ارده کنجد، حاوی ۲ گرم فیبر است. این میزان فیبر، در کنار مصرف سبزی‌ها و میوه، به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند. خانم‌هایی که در طول ۹ ماه بارداری با مشکل یبوست و گوارش مواجه می‌شوند، می‌توانند با مصرف فیبر بیشتر، به سلامت خود و جنین کمک کنند.



:: برچسب‌ها: ارده , کنجد , ارده کنجد ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips

خاصیت ارده در بارداری

ارده برای بارداری خواص بسیاری به همراه دارد. اما بسیاری از پزشکان و محققان بر این باورند که در مصرف هر ماده غذایی در دوران بارداری باید تعادل ایجاد شود. در این صورت توصیه می‌کنیم ارده کنجد را نیز به اندازه در دوران بارداری استفاده نمایید.

معمولاً خانم‌ها در دوران بارداری با ضعف و کمبود انرژی مواجه می‌شوند. ارده کنجد یکی از بهترین منابع انرژی برای دوران بارداری است. یک قاشق ارده کنجد شامل ۹۰ کالری است و ضعف بدن را در دوره بارداری  به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد و به شما انرژی می‌بخشد.

تنها مصرف یک قاشق ارده کنجد در روز، ۵% از کلسیم مورد نیاز بدن را برآورده می‌سازد. در این صورت اگر در دوران بارداری با کمبود کلسیم مواجه هستید، با مشورت پزشک، حتماً از مصرف ارده کنجد غافل نشوید و آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید، چرا که برای سلامت و تقویت استخوان مفید است.

ارده منبع خوبی از زینک، سلنیوم، مس، آهن، ویتامین ب۶، ویتامین ای و… است که به بهبود فعالیت سیستم ایمنی خانم‌های باردار کمک می‌کند. معمولاً خانم‌ها با ضعف سیستم ایمنی در طول نه ماه بارداری روبه‌رو می‌شوند و مصرف غذایی‌هایی همچون ارده کنجد که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، اهمیت بسیاری دارد.

سیستم ایمنی قوی یک خانم باردار کمک بسزایی در افزایش سلامت بدن خود و جنین می‌کند. از این جهت مصرف ارده کنجد را در وعده‌های غذایی خود فراموش نکنید. شما می‌توانید در برنامه غذایی و میان‌ وعده‌های دوره بارداری از کنجد سفید نیز بهره‌مند شوید.

یک قاشق ارده کنجد، حاوی ۲ گرم فیبر است. این میزان فیبر، در کنار مصرف سبزی‌ها و میوه، به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند. خانم‌هایی که در طول ۹ ماه بارداری با مشکل یبوست و گوارش مواجه می‌شوند، می‌توانند با مصرف فیبر بیشتر، به سلامت خود و جنین کمک کنند.

۹. ارده برای کیست تخمدان و تنبلی تخمدان

مشکلات ارثی، سبک زندگی، ورزش نکردن و عدم تحرک، چاقی و مصرف غذاهای ناسالم همچون فست فود، باعث ایجاد کیست تخمدان و تنبلی تخمدان می‌شود. در بسیاری از موارد، کیست و تنبلی تخمدان باعث تعویق عادت ماهانه، نازایی و دل دردهای مکرر می‌شود.

توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز برای یک دوره دارو و قرص مصرف کنید. اما پس از آن زندگی و سلامت در دستان خودتان خواهد بود. تغییر سبک زندگی، اولین و مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به سلامت و رفع مشکل کیست تخمدان و تنبلی تخمدان کمک کند.

از این رو کاهش وزن به صورت اصولی، ورزش کردن و دوری از غذاهای ناسالم کمک بسزایی در حفظ سلامت شما می‌کند. اما ارده برای کیست تخمدان و تنبلی تخمدان نیز فواید بسیاری به همراه دارد که بسیاری از پزشکان نیز مصرف ارده را توصیه می‌کنند، چرا که ارده طبع گرم دارد.

۱۰. ارده برای چاقی

جالب است بدانید برای افرادی که با ضعف بدنی روبه‌رو هستند و می‌خواهند چاق یا به عبارتی به تناسب اندام برسند، مصرف ارده برای چاقی را توصیه می‌کنند. البته ممکن است با خود فکر کنید که چگونه ارده به چاق شدن و لاغر شدن کمک می‌کند؟!

ارده حاوی ۸ گرم چربی است. در واقع افرادی که می‌خواهند چاق شوند، تصور می‌کنند که باید مصرف غذاهای پرکالری و چرب همچون فست فود را در برنامه غذایی خود قرار دهند. اما با این روش نه تنها به بدن خود آسیب می‌رساند، بلکه باعث افزایش کلسترول بد در بدن می‌شوند.

در واقع اگر می‌گوییم مصرف یک قاشق ارده حاوی ۸ گرم چربی است، این میزان چربی مفید است و برای سوخت و ساز، انرژی و زیست بدن اهمیت دارد.  معمولاً کارشناسان تغذیه برای افرادی که می‌خواهند چاق شوند یا به تناسب اندام برسند، توصیه می‌کنند ارده و شیره را در کنار یکدیگر میل کنند تا سریع‌تر به اندام دلخواه خود برسند.

 



:: برچسب‌ها: کنجد , ارده , کنجد سفید , ارده کنجد ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips

 خواص کنجد سفید برای مو

بسیاری از محققان بر این باورند که کنجد سفید برای مو و رشد مو فواید بسیاری به همراه دارد. تأثیر مواد غذایی بر سلامت انسان بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان محققان و پزشکان بر این باورند که برای داشتن پوست و موی زیبا، باید به تغذیه و سبک زندگی سالم خود اهمیت بیشتری بدهید.

رشد مو به پروتئین وابسته است که این نوع پروتئین‌ها به کراتین، کلاژن و الاستین معروف هستند. با وجود این نوع پروتئین‌ها سلول‌های پوستی استحکام بیشتری خواهند داشت و پوست جوان‌، صاف و درخشان باقی می‌ماند.

محققان بر این باورند که کنجد سفید سرشار از پروتئین مورد نیاز برای رشد، سلامتی و زیبایی مو است که بدن انسان نیز به آن نیاز دارد. در واقع از آن جایی که نمی‌توانیم اعضای داخلی بدن را مشاهده کنید، درخشش، زیبایی و حتی ریزش موی انسان اولین بخشی از بدن است که کمبود پروتئین را نشان می‌دهد.

چربی‌ها به دو گروه مفید و مضر تقسیم می‌شوند. برای مثال امگا۳ و امگا۶ در گروه چربی‌های مفید قرار دارند که در کنجد سفید یافت می‌شوند. همان طور که می‌دانید، کشت کنجد سفید در ایران نعمت بزرگی است که برای سلامت خود و دریافت چربی مفید می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

در صورتی که پوست سرتان پوسته می‌شود، موهای شکننده دارید و از ریزش مو رنج می‌برید، احتمالاً بدن شما از کمبود چربی مفید همچون امگا۳ رنج می‌برد. در واقع به چربی‌های مفید، چربی‌های ضروری می‌گویند، چرا که بدن به آن نیاز دارد و باید این نوع غذاها در برنامه غذایی روزانه هر فردی قرار گیرند.

ویتامین ب۵ به انعطاف پذیری و درخشش موها کمک می‌کند و ویتامین ب۶ در کاهش ریزش مو تأثیر دارد. از این رو اگر می‌خواهید موهای زیبایی داشته باشید، مصرف ویتامین ب را فراموش نکنید. مصرف کنجد سفید که منبع مقوی از انواع ویتامین ب است، به رشد و زیبایی موها کمک می‌کنند.

۷. خواص کنجد سفید برای پوست

بسیاری از پزشکان بر این باورند که خواص کنجد سفید برای پوست بی‌شمار است. یکی از نشانه‌های کمبود آهن در بدن احساس خستگی و خواب آلودگی بیش از حد است که روی پوست، درخشش و زیبایی آن نیز تأثیر می‌گذارد.

در صورتی که از کمبود آهن در بدنتان رنج می‌برید، احتمالاً پوستتان رنگ پریده و کدر می‌شود. البته در برخی موارد ممکن است پوست دچار خارش، لکه و خط‌های چین و چروک نیز گردد یا شما ممکن است با نشانه‌های دیگری مواجه شوید.

وجود آهن در بدن اهمیت بسیاری دارد که با مصرف غذاهایی همچون گوشت و حبوبات به دست می‌آید. با این حال افرادی که به مصرف گوشت قرمز علاقه ندارند و گیاه‌خوار هستند می‌توانند با مصرف کنجد سفید در غذا و سالاد، آهن مورد نیاز بدن را تأمین کنند.

ویتامین ب یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت پوست محسوب می‌شود. در واقع کمبود ویتامین ب باعث خشکی، خارش و التهاب پوست می‌گردد. آنتی اکسیدان‌ها خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها، به‌خصوص سرطان پوست را کاهش می‌دهند که مصرف آن نیز برای سلامت بدن ضرورت دارد.

در واقع کنجد سفید منبع مهمی از انواع ویتامین ب و ترکیبات آنتی اکسیدان محسوب می‌شود که باید در برنامه غذایی قرار گیرد. برای مثال مصرف کنجد سفید در سالاد، برنج و به عنوان تنقلات میان وعده به افزایش ویتامین ب و آنتی اکسیدان کمک می‌کند که در نتیجه با مصرف کنجد سفید، شاهد پوستی سالم، زیبا و درخشان خواهید بود.

 



:: برچسب‌ها: کنجد , اردهوکنجد سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips

مسقطی نارگیلی یکی از پرفروش‌ترین نوع مسقطی در ایران است که به عنوان شیرینی سال نو و اعیاد مورد استفاده و استقبال قرار می‌گیرد. اما آموزش مسقطی نارگیلی، کمی متفاوت با مسقطی ساده است. با این حال شما می‌توانید این شیرینی مسقطی را در خانه تهیه کنید و همراه خانواده و دوستان نوش جان نمایید.

مواد لازم:

  •  یک پیمانه نشاسته
  • یک پیمانه پودر نارگیل
  •  یک و نیم پیمانه شکر
  • سه پیمانه گلاب
  • ۲۰ گرم کره
  • ۱ پیمانه گردو

برای تهیه مسقطی نارگیلی جذاب و خوشمزه، ابتدا یک پیمانه نشاسته و یک پیمانه گلاب را مخلوط کنید و در صورت نیاز می‌توانید آن ترکیب را از صافی عبور دهید تا شفاف و یکدست شود. ترکیب نشاسته و گلاب را روی حرارت قرار دهید و آن را به صورت مداوم هم بزنید تا کمی سفت شود.

در مرحله بعد، یک و نیم پیمانه شکر به ترکیبات اضافه کنید و به مدت نیم ساعت مسقطی نارگیلی و گردویی را هم بزنید تا سفت شود. سپس ۲۰ گرم کره به ترکیبات اضافه کنید تا مسقطی، عطر خوشایندی پیدا کند. مسقطی را دوباره هم بزنید تا سفت شود.

پس از آن که احساس کردید مسقطی همچون حلوا سفت شده است، آن را از روی حرارت بردارید و به قطر نیم سانتی‌متر روی سلفون قرار دهید و با کفگیر سطح دسر را صاف نمایید. سپس وسط مسقطی به تعداد دلخواه گردو بریزید و ترکیبات را با کمک سلفون لوله کنید.

سپس سلفون را باز کنید و روی مسقطی لوله شده را با پودر نارگیل بپوشانید. پس از آن سلفون را دوباره دور مسقطی بپیچید. رول مسقطی نارگیلی و گردویی را به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود. سپس می‌توانید رول را ببرید و مسقطی نارگیلی گردویی را نوش جان کنید. به یاد داشته باشید که این نوع مسقطی مجلسی مناسب مهمانی و اعیاد خواهد بود.



:: برچسب‌ها: مسقطی , مسقطی لاری , مسقطی زعفرانی , دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BMtips
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد