نوشته شده توسط : BMtips

پیراهن مردانه شاید در نگاه اول یک پوشیدنی ساده و ابتدایی برای آقایان باشد اما باید بدانید که جزئیات فراوانی در یک پیراهن وجود دارد. آنقدری تنوع در جزئیات و انواع مختلف آن وجود دارد که احتمالا هر سلیقه‌ای را راضی کند. گذشته از آن نکات بسیار مهمی پیش از انتخاب یک پیراهن وجود دارد. در مطلب امروز راهنمای خرید پیراهن مردانه تمام تلاش خودم را انجام دادم که مطلبی جامع، در این مورد بنویسم تا هیچ نکته‌ای از قلم نیافتد.

راهنمای ساخت استایل با پیراهن مردانه

اگر لباس های دست دوخت با قابلیت شخصی دوزی را فاکتور بگیریم (که عالی‌ترین و سطح بالاترین نوع پوشش لباس برای آقایان و خانم ها محسوب می‌شود) احتمالا همه‌ی ما بتوانیم به سادگی با انتخاب سایز درست خودمان یک لباس یا پیراهنی ساده بخریم. اما آیا می‌دانید که تن‌خور همین پیراهن ها انواع مختلفی دارد؟ می‌دانید که یک پیراهن اسلیم فیت با سایز مثلا لارژ، بسیار جذب و اندامی‌تر از یک پیراهن مدرن فیت با همان سایز لارژ است؟

راهنمای خرید پیراهن کلاسیک

به عبارتی دیگر در حقیقت سایز شما یک مقدار مشخصی است. مثلا من خودم همان لارژ می‌پوشم. اما باید بدانم که انواع مختلف پیراهن مردانه که در سایز لارژ هستند لزوما در یک فرم یکسانی در بدن نمی‌مانند. این صرفا یک مثال ساده در مورد انتخاب سایز بود. تا دلتان بخواهد نکات فراوانی موجود است که به تک تک آنها می‌پردازیم.

راهنمای خرید پیراهن مردانه شامل چه نکاتی می‌شود؟

اجازه دهید این پرسش را اینگونه پاسخ دهم که مطلب راهنمای خرید پیراهن مردانه شامل چه نکاتی نمی‌شود!؟ در این مطلب مشخصا در مورد بعضی نکات نظیر پارچه، تشخیص کیفیت پیراهن و غیره صحبت نمی‌کنم. چون مفصلا در مطالب دیگری درباره‌ی آنها صحبت شده است. لذا لینک 

راهنمای خرید سایز درست پیراهن مردانه

اولین و مهم‌ترین بخش راهنمای خرید یک پیراهن مردانه که برای شخص شما مناسب باشد، انتخاب درست سایز (اندازه) آن است. بی‌تعارف به شما می‌گویم، بدون انتخاب سایز مناسب که برای «شخص شما» است، تمام اطلاعات و جزئیات بعدی اصلا دیگر اهمیتی نخواهد داشت.

شخصی دوزی پیراهن
شخصی دوزی کلا سطح و کلاس دیگری است و هیچگاه با خرید لباس آماده به دست نمی‌آید.

گذشته از آن، احتمالا خودتان هم به خوبی می‌دانید که لباس شخصی دوز کلا داستان دیگری است. سطح و کلاس آن به کلی فرق می‌کند. پیراهنی که برای اندازه دلخواه و فرم بدن شما شخصی دوزی شده باشد آنقدری ارزشمند است که هیچ پیراهن آماده‌ای نمی‌تواند به آن سطح دست‌ یابد. اما حتی اگر بخواهید یک پیراهن شخصی دوزی شده برای اندازه بدن خودتان هم خریداری نمایید، باز هم دانستن انواع مختلف فیت یا تن‌خور پیراهن (که در زیر لیست می‌شوند) حائز اهمیت خواهند بود:

کلاسیک فیت (تن‌خور کلاسیک)

کلاسیک فیت همانطوری که از نامش برمی‌آید کاملا کلاسیک است. دقیقا همان مدل تن‌خور پیراهن های پدر و پدربزرگ‌هایمان! این مدل از پیراهن ها دوختی سنتی دارند و سیلوئت کلی آنها کلاسیک است. میزان پارچه استفاده شده در این مدل از پیراهن ها بیشتر از سایر مدل هاست. معمولا در پشت پیراهن های مردانه کلاسیک فیت دو چین یا پلیسه وجود دارد.

پیراهن با فیت کلاسیک
پیراهن با فیت کلاسیک

اجازه دهید کشورهای خارجی را فراموش کنیم و پیراهن های کلاسیک فیت را در کشور خودمان مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که می‌دانید، قدیمی‌تر ها (یعنی نسل های پیشین) هیچگاه پیراهن مردانه را بدون کت نمی‌پوشیدند. همیشه کت جزو بخش اصلی استایل روزمره بود. جوان ها آن دوران همواره چند دست کت و شلوار داشتند که به طور روزمره مورد استفاده قرار می‌دادند. این روز‌ها (شاید حقیقتی بسیار تلخ باشد) اما کت و شلوار دیگر ویژه‌ی جشن ها و عروسی ها شده!

پیراهن آل پاچینووقتی بدون کت به یک پیراهن کلاسیک فیت نگاه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که نباید به یک پیراهنِ کلاسیک فیت «بدون کت» نگاه کنیم!

در هر صورت یک فرد خوش‌ استایل (حال چه کارمندی خوش‌تیپ باشد چه بیزینس‌منی ثروتمند) قطعا به کت و شلوار و استایل رسمی در روزمره‌ی خود اهمیت می‌دهد. دیگر بیش از این وارد حاشیه نمی‌شوم. همین قدر بدانید که علت محبوبیت پیراهن های کلاسیک فیت در آن دوران مسئله‌ی پوشیدن کت بود. از آنجایی که کلاسیک فیت ها راحت ترین نوع تن‌خور بین انواع پیراهن مردانه را دارند و از طرفی پوشیدن کت بر روی آن، عملا بیشتر بخش پیراهن را می‌پوشاند، راحتی اولویت شماره یک بود و در نتیجه کلاسیک فیت ها هم پیروز میدان!

با این حساب اگر شما هم جزو کسانی هستید که بیشتر اوقات کت می‌پوشند، حتی یک لحظه هم شک به خود راه ندهید. قطعا کلاسیک فیت ها بهترین گزینه برای شما هستند. اما اگر اندام لاغری دارید، احتمالا موارد بعدی بیشتر به کارتان خواهد آمد. ناگفته نماند از آنجایی که آقایان ایرانی معمولا کمی تا اندکی حجم شکم دارند، کلاسیک فیت ها می‌توانند لطف بزرگی در حقشان انجام دهند.

اسلیم فیت (راسته یا قواره کوچک)

ماجرای اسلیم فیت ها از آنجایی شروع شد که می‌خواستیم نسب به پدر و پدربزرگمان متفاوت باشیم! نسل جدید (بیشتر تحت تاثیر فشن و صنعت ترندی مد) سلیقه‌اش به سمت راسته بودن و پارچه‌ی کمتر در پیراهن مردانه پیش رفت. از آن مهم‌تر، به مرور کت ها دیگر بایدی و همیشگی نبودند. کت ها را این روز ها افرادی خاص تر می‌پوشند و عموم جوانان علاقه‌ای به آن ندارند.

در نتیجه فرم خارجی کلی و همچنین تن‌خور صاف و ساده تر محبوب شد. بدیهی است که اسلیم فیت ها اصلا مانند کلاسیک فیت ها راحت نیستند و با حرکت ساده‌ی دست و بدن بخوبی می‌توان متوجه‌اش شد. اسلیم فیت ها در قسمت پشتی چسبیده ترند و حجم بسیار کمتری را نشان می‌دهند. همچنین جای آستین نیز بالاتر تعریف می‌شود تا از روبه‌رو پیراهن بیشتر به بدن نزدیک شود.

پیراهن اسلیم فیتجزئیات پیراهن اسلیم فیت

اسلیم فیت ها همانطوری که از نامش پیداست بیشتر مناسب افراد اسلیم یا لاغر است. اگر لاغر نیستید، این مدل پیراهن های مردانه را توصیه نمی‌کنم. شخصا فکر می‌کنم حجم بیشتر بالاتنه به کمک لباس (بجای دمبل و ماهیچه) ضمن سنگینی و با کلاس بودن، حس قدرت بیشتری را القا می‌کند.

پیراهن اسلیم فیتفرد آستر، رقاص مشهور آمریکایی، در پیراهنی با تن‌خور اسلیم فیت

گذشته از این نظر شخصی، همچنان معتقدم خوش‌تیپ ها باید در انتخاب اسلیم فیت بیشتر تردید کنند: چون اولا این روز ها بسیار رایج و معمولی محسوب می‌شوند و هیچگاه به شما حس تمایز و خاص بودن را نخواهند داد. گذشته از آن، بیشتر تداعی کننده‌ی جوان و نوجوان بودن هستند تا استایل مردانه و جنتلمنی.

مدرن فیت (تن‌خور رسمی امروزی)

ساده‌ترین شکلی که می‌توان مدرن فیت ها را توصیف کرد این است که آنها را به طور کلی با تن‌خوری بین اسلیم فیت و کلاسیک فیت در نظر بگیریم. مدرن فیت ها نه به اندازه‌ی کلاسیک فیت ها گشاد و قدیمی به نظر می‌رسند و نه به اندازه‌ی اسلیم فیت ها اسپرت و با راحتی محدود.

جای آستین ها بالا هستند اما نه آنقدری که ایجاد چسبندگی زیاد و در نتیجه ناراحتی کنند. حجم پشت پیراهن هم نه آنقدر چسبیده است که نحیف و لاغر نشانمان دهد و نه آنقدر حجیم و بزرگ که بابابزرگ شویم.

پیراهن مدرن فیت
پیراهن با تن‌خور مدرن فیت

آستین ها فضای خوبی دارند و حس راحتی را منتقل می‌کنند اما آنقدری آزاد نیستند که گشادی آنها، ما را به ۱۰۰ سال پیش ببرند.

پیراهن مردانه پل نیومن

همانطوری که می‌توانید حدس بزنید، مدرن فیت ها بهترین گزینه برای استایل این روزهای ما آقایان است. چون نه سیخ می‌سوزد نه کباب. هم می‌توان بدون کت پوشید و همچنان یک جنتلمن خوش‌استایل بود و هم می‌توان با کت پوشید و راحتی بسیار خوبی را با آن تجربه کرد. این تن‌خور را به همه‌ی آقایان خوشتیپ توصیه می‌کنم و شکی نداشته باشید که بهترین انتخاب برای یک جنتلمن واقعی است به جز: عزیزانی که خیلی خیلی لاغرند و یا برعکس، شکم بزرگی دارند. 

 


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()