خواص عرق کاسنی
نوشته شده توسط : BMtips

گیاه کاسنی به دلیل قابلیت سم زدایی کبد و تصفیه و پالایش خون در درمان جوش و پاکسازی پوست بسیار تاثیر گذار است . عرق کاسنی از گیاه کاسنی گرفته می شود و خواص فراوانی دارد . گیاه کاسنی علفی و یک ساله بوده و ساقه هایی گرد و قطور با گل های آبی آسمانی و برگ های سبز کمرنگ و پررنگ دارد . اثر میکروب کشی کاسنی از انتی بیوتیک های بسیار بیشتر است و برای رفع زردی و یرقان کاربرد فروان دارد .
عرق کاسنی به دلیل گرمی و مشکلات کبدی و اختلالات هورمونی را برطرف کرده و جوش ها و مشکلات پوستی را برطرف می کند . مشکلات پوست صورت به دلیل مشکلات کبدی به وجود می آیند و عرق کاسنی با پاکسازی و سم زدایی جوش صورت باعث درمان جوش صورت می شود . عرق کاسنی با داشتن انواع ویتامین ها بهترین درمان طبیعی  برای صاف کردن کبد و پوست است . انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، اسیدفولیک ، آهن و پتاسیم می باشد . این عرق سرشار از ویتامین c بوده و فسفر و آهن زیادی دارد . عرق کاسنی بسیار خنک کننده بوده و مسکن خوبی برای حرارت بدن است .

فواید عرق کاسنی برای پوست
عرق کاسنی با غلبه بر گرمی مزاج ، طبعی متعادل به وجود می آورد و جوش های پوستی را از بین می برد .
عرق کاسنی با عملکرد مستقیم بر روی کبد غلظت خون را رفع کرده و بیماری های پوستی مانند جوش و لک را درمان می کند .
عرق کاسنی را دفع صفرا و تنظیم هورمون های بدن زمینه را برای نابودی جوش و لک پوستی فراهم می کند .
عرق کاسنی ضد میکروب است و پوست را روشن می کند در درمان جوش پوست بسیار موثر است .
عرق کاسنی بیماری های مزمن پوستی و اگزما و به خصوص پیری پوست را بر طرف می کند .
عرق کاسنی رنگ پوست را روشن می کند و بیماری های مزمن پوستی  موثر است .
عرق کاسنی برای از بین بردن رنگ پریدگی پوست و شفافیت پوست به کار می رود .
می توان عرق کاسنی را با شاه تره به نسبت یک به دو با هم مخلوط کرده و روزانه سه لیوان قبل از هر وعده غذایی میل کرد . ترکیب این دو گیاه برای سلامتی پوست و بدن معجزه می کند و با خاصیت ضد عفونی کننده و تحریک کنندگی پوست را پاکسازی می کنند و پوست را همچون ایینه صاف و درخشان می کند .
از عرق کاسنی در مصارف پزشکی مصرف زیادی می شود . ماسک های عرق کاسنی غدد پوست را تحریک می کنند و امراض پوستی را از بین می برد . برای شادابی و طراوت پوست می توان روزی سه لیوان مخلوط شاه تر و عرق گیاهی کاسنی را قبل از غذا میل کرد و از فواید ان بهره می شود .
عرق کاسنی با خاصیت ادرار اوری و رفع یبوست سبب از بین رفتن امراض پوستی می شود . بهترین زمان برای مصرف عرق کاسنی برای شفافیت پوست صبح ناشتا قبل از صبحانه به همراه یک لیوان اب است . در این زمان مواد مغذی کاسنی به طور فوق العاده ای جذب بدون می شوند .
میزان مصرف عرق کاسنی با توجه به افراد متغیر است به طور مثال هر فرد بزرگسال می تواند در هر وعده غذایی یک لیوان از عرق کاسنی را میل کرد .

انواع ماسک عرق کاسنی برای پوست
ماسک عرق کاسنی با تخم مرغ
ماسک عرق کاسنی  با عسل
ماسک عرق کاسنی با حنا
ماسک عرق کاسنی با گلاب

روش تهیه عرق کاسنی
برای تولید عرق کاسنی ابتدا اب و گیاه کاسنی را با هم می جوشانند . پس از تبخیر اب عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده ، همان آبی است که به نام عرق کاسنی به فروش می رسد . زمان برداشت گیاه کاسنی در اواسط خرداد ماه بوده و برداشت آن به مدت یک ماه طول می کشد . این گیاه به دو صورت وحشی و کشتی وجود دارد .

 

 
 




:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: