خواص و فواید ارده کنجد
نوشته شده توسط : BMtips

خاصیت ارده در بارداری

ارده برای بارداری خواص بسیاری به همراه دارد. اما بسیاری از پزشکان و محققان بر این باورند که در مصرف هر ماده غذایی در دوران بارداری باید تعادل ایجاد شود. در این صورت توصیه می‌کنیم ارده کنجد را نیز به اندازه در دوران بارداری استفاده نمایید.

معمولاً خانم‌ها در دوران بارداری با ضعف و کمبود انرژی مواجه می‌شوند. ارده کنجد یکی از بهترین منابع انرژی برای دوران بارداری است. یک قاشق ارده کنجد شامل ۹۰ کالری است و ضعف بدن را در دوره بارداری  به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد و به شما انرژی می‌بخشد.

تنها مصرف یک قاشق ارده کنجد در روز، ۵% از کلسیم مورد نیاز بدن را برآورده می‌سازد. در این صورت اگر در دوران بارداری با کمبود کلسیم مواجه هستید، با مشورت پزشک، حتماً از مصرف ارده کنجد غافل نشوید و آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید، چرا که برای سلامت و تقویت استخوان مفید است.

ارده منبع خوبی از زینک، سلنیوم، مس، آهن، ویتامین ب۶، ویتامین ای و… است که به بهبود فعالیت سیستم ایمنی خانم‌های باردار کمک می‌کند. معمولاً خانم‌ها با ضعف سیستم ایمنی در طول نه ماه بارداری روبه‌رو می‌شوند و مصرف غذایی‌هایی همچون ارده کنجد که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، اهمیت بسیاری دارد.

سیستم ایمنی قوی یک خانم باردار کمک بسزایی در افزایش سلامت بدن خود و جنین می‌کند. از این جهت مصرف ارده کنجد را در وعده‌های غذایی خود فراموش نکنید. شما می‌توانید در برنامه غذایی و میان‌ وعده‌های دوره بارداری از کنجد سفید نیز بهره‌مند شوید.

یک قاشق ارده کنجد، حاوی ۲ گرم فیبر است. این میزان فیبر، در کنار مصرف سبزی‌ها و میوه، به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند. خانم‌هایی که در طول ۹ ماه بارداری با مشکل یبوست و گوارش مواجه می‌شوند، می‌توانند با مصرف فیبر بیشتر، به سلامت خود و جنین کمک کنند.

۹. ارده برای کیست تخمدان و تنبلی تخمدان

مشکلات ارثی، سبک زندگی، ورزش نکردن و عدم تحرک، چاقی و مصرف غذاهای ناسالم همچون فست فود، باعث ایجاد کیست تخمدان و تنبلی تخمدان می‌شود. در بسیاری از موارد، کیست و تنبلی تخمدان باعث تعویق عادت ماهانه، نازایی و دل دردهای مکرر می‌شود.

توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز برای یک دوره دارو و قرص مصرف کنید. اما پس از آن زندگی و سلامت در دستان خودتان خواهد بود. تغییر سبک زندگی، اولین و مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به سلامت و رفع مشکل کیست تخمدان و تنبلی تخمدان کمک کند.

از این رو کاهش وزن به صورت اصولی، ورزش کردن و دوری از غذاهای ناسالم کمک بسزایی در حفظ سلامت شما می‌کند. اما ارده برای کیست تخمدان و تنبلی تخمدان نیز فواید بسیاری به همراه دارد که بسیاری از پزشکان نیز مصرف ارده را توصیه می‌کنند، چرا که ارده طبع گرم دارد.

۱۰. ارده برای چاقی

جالب است بدانید برای افرادی که با ضعف بدنی روبه‌رو هستند و می‌خواهند چاق یا به عبارتی به تناسب اندام برسند، مصرف ارده برای چاقی را توصیه می‌کنند. البته ممکن است با خود فکر کنید که چگونه ارده به چاق شدن و لاغر شدن کمک می‌کند؟!

ارده حاوی ۸ گرم چربی است. در واقع افرادی که می‌خواهند چاق شوند، تصور می‌کنند که باید مصرف غذاهای پرکالری و چرب همچون فست فود را در برنامه غذایی خود قرار دهند. اما با این روش نه تنها به بدن خود آسیب می‌رساند، بلکه باعث افزایش کلسترول بد در بدن می‌شوند.

در واقع اگر می‌گوییم مصرف یک قاشق ارده حاوی ۸ گرم چربی است، این میزان چربی مفید است و برای سوخت و ساز، انرژی و زیست بدن اهمیت دارد.  معمولاً کارشناسان تغذیه برای افرادی که می‌خواهند چاق شوند یا به تناسب اندام برسند، توصیه می‌کنند ارده و شیره را در کنار یکدیگر میل کنند تا سریع‌تر به اندام دلخواه خود برسند.

 





:: برچسب‌ها: کنجد , ارده , کنجد سفید , ارده کنجد ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: