خواص حلوا ارده چیست
نوشته شده توسط : BMtips

حلوا ارده و کم خونی

یکی از درمان‌های شگفت‌انگیز حلوا ارده، رفع کم‌خونی است. در واقع کنجد یا ارده حاوی مقادیر قابل توجهی آهن، ویتامین ب۶ و مس است که هر یک از ویتامین و مواد معدنی کمک شایانی به درمان کم خونی می‌کنند.

کمبود هموگلوبین در بدن باعث خستگی، ضعف جسمانی، عدم تمرکز و خواب‌آلودگی می‌شود که در نتیجه به صورت کم خونی خفیف یا شدید بروز می‌کند. در صورتی که گیاهخوار هستید و می‌خواهید کمبود مصرف گوشت قرمز و آهن را در بدنتان جبران کنید، انتخاب حلوا ارده برای کم خونی، بسیار مناسب خواهد بود.

ناگفته نماند که در میان درمان پزشک، مصرف برخی از غذاهای مغذی و سرشار از آهن، همچون حلوا ارده نیز می‌تواند به درمان کم خونی کمک بسزایی کند. با این حال اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از مصرف حلوا ارده برای درمان کم خونی حاصل شود، توصیه می‌کنیم از حلوا ارده شیره انگور بهره‌مند شوید.

چرا که بسیاری از پزشکان به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌کنند که شیره انگور را در برنامه غذایی خود قرار دهند. از این جهت مصرف حلوا ارده شیره انگور به عنوان صبحانه برای بهبود کم خونی فراموش را نکنید.

 حلوا ارده برای درمان درد استخوان، مفاصل و آرتروز

کنجد یا ارده از ترکیبات اصلی حلوا ارده محسوب می‌شود که شامل مقدار قابل توجهی کلسیم است. از این رو بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که دچار بیماری آرتروز، درد مفاصل و درد استخوان هستند، از مصرف غذاهایی حاوی کلسیم غافل نشوند.

حلوا ارده نیز صبحانه مقوی برای افرادی که دچار مشکلات استخوانی هستند، است. اما نکته‌ای قابل توجه دیگر حلوا ارده، طبع گرم آن است. معمولاً افرادی که طبع سرد دارند، بیشتر از دیگران دچار استخوان درد یا مشکلات مربوط به مفاصل یا استخوان می‌شوند.

به همین دلیل به این افراد توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است مصرف غذایی با طبع سرد را کاهش دهند و غذاهایی با طبع گرم، همچون حلوا ارده را جایگزین کنند تا به بهبود سلامت خود کمک بسزایی کنند.

 حلوا ارده برای کاهش فشار خون بالا

کنجد به تنهایی خاصیت درمانی برای فشار خون بالا و قلب دارد. محققان در آمریکا به گروهی از افرادی که فشار خون بالا داشتند، روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری مصرف کنجد یا ارده را توصیه کردند. پس از گذشت ۲ ماه، این افراد با کاهش فشار خون بالا و در نتیجه تعادل فشار خون و کاهش مشکلات قلبی خود مواجه شدند.

شاید برایتان سؤال شود که چگونه کنجد، ارده یا حلوا ارده به کاهش فشار خون بالا یا درمان برخی از مشکلات قلب کمک می‌کند؟ در واقع کنجد یا ارده که از ترکیبات اصلی حلوا ارده محسوب می‌شود، حاوی چربی مفید است. بدن برای ادامه زیست به چربی نیاز دارد و در صورتی چربی مضر از بین می‌رود که چربی مفید جایگزین چربی مضر شود.

همچنین کنجدِ حلوا ارده شامل ویتامین E و ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که به بهبود فعالیت و عملکرد عروق، قلب و کاهش فشار خون بالا کمک بسزایی می‌کند. در صورتی که فشار خون بالایی دارید، می‌توانید در وعده صبحانه خود حلوا ارده مصرف کنید تا شاهد ایجاد تعادل در فشار خونتان باشید.

 





:: برچسب‌ها: حلوا , ارده , حلوا ارده , ارده کنجد ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: