طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی و خواص آن
نوشته شده توسط : BMtips

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی با کره

کره عطر خوبی به شیرینی و غذاها می‌بخشد. سوهان عسلی کنجدی با کره نه تنها عطر خوشی به همراه دارد، بلکه مزه آن خاطره‌انگیز و متفاوت خواهد بود و برای مهمانی‌ها انتخاب مناسبی است که می‌توانید همراه با چای یا قهوه میل کنید.

برای تهیه سوهان عسلی کنجدی با کره شما به ۱۵۰ گرم عسل، ۵۰ گرم کنجد، ۱۵۰ گرم شکر، یک قاشق چای‌خوری زعفران و ۱۰۰ گرم کره نیاز دارید. توصیه می‌کنیم برای تهیه سوهان عسلی کنجدی با کره، ابتدا کره را ذوب کنید.

ابتدا کره آب شده، عسل و شکر را داخل قابلمه بریزید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و کاملاً با یکدیگر هم بزنید تا یکنواخت شوند. سپس هنگامی که آب شکر به رنگ طلایی تغییر کرد، کنجد را به ترکیبات اضافه نمایید.

ترکیبات را به خوبی هم بزنید و به آرامی زعفران دم کرده را به ترکیبات اضافه نمایید. در این مرحله توصیه می‌کنیم ترکیبات را کمتر هم بزنید تا کره یا روغن از ترکیبات جدا نشود. اگر می‌خواهید بدانید که سوهان آماده است یا خیر، مقداری از سوهان عسلی کنجدی با کره را روی سینی بریزید.

در صورتی که سوهان به سرعت سفت شد، شیرینی شما آماده است. توصیه می‌کنیم روی سینی را با کره چرب کنید تا دوباره سوهان عسلی کنجدی عطر کره بگیرد و به سینی نچسبد. سپس با قاشق، سوهان عسلی کنجدی را روی سینی بریزید تا کاملاً سفت شود. شما می‌توانید این شیرینی را همراه با چای یا نوشیدنی دلخواه میل کنید.

نحوه تهیه سوهان عسلی کنجدی خانگی

سوهان عسلی کنجدی، مناسب افرادی است که می‌خواهند شیرینی خانگی تهیه کنند که در آن قند و شکر نباشد و از فواید بیشتر آن بهره‌مند شوند. همچنین سوهان عسلی کنجدی، بافت نرمی دارد و هرچه مقدار عسل را در تهیه سوهان عسلی کنجدی بیشتر کنید، بافت آن نرم‌تر خواهد شد.

این شیرینی مناسب کودکان و خانم‌های باردار و شیرده خواهد بود، چرا که شکر و قند در تولید آن استفاده نمی‌شود و فواید بسیاری به همراه خواهد داشت. از این جهت در تهیه سوهان عسلی کنجدی خانگی تردید نکنید.

عسل به عنوان یکی از مهم‌ترین ماده غذایی دارویی در دنیا شناخته شده است که خواص آن بی‌شمار است و ترکیب کنجد و عسل در سوهان کنجدی و عسل چنان اعجاب‌انگیز است که احتمالاً به یکی از وعده یا خوراکی‌های مورد علاقه‌تان تبدیل خواهد شد.

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی بسیار ساده است و شما نیاز به ۴ قاشق غذاخوری عسل، ۴ قاشق غذاخوری کنجد بو داده، ۲ قاشق غذاخوری آب، مقداری پودر پسته و ۱۰ گرم کره نیاز دارید. برای تهیه سوهان عسلی کنجدی خانگی ابتدا عسل را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس به آن ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا کمی رقیق شود.

در مرحله بعد، کره را به عسل اضافه کنید و آن را کاملاً هم بزنید. توصیه می‌کنیم ابتدا کنجد خام را کمی تفت دهید تا طلایی شود. با این حال کنجدها نباید تلخ و سیاه گردند. سپس کنجد را به ترکیبات اضافه کنید و سوهان عسلی خانگی را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید. پس از آن پودر پسته به سوهان کنجد و عسل اضافه کنید تا سوهان عسلی کنجدی خوشمزه تهیه کنید.

هنگامی که قوام سوهان عسلی کنجدی خانگی کافی بود، حرارت را خاموش کنید. سپس یک ورقه آلومینیوم را با کره یا روغن مایع چرب کنید و سوهان را روی آن بریزید. ورقه آلومینیوم چرب دیگری روی آن قرار دهید و با کمک وردنه آن را صاف کنید.

کمی صبر کنید تا سوهان کنجدی و عسل خانگی خنک شود. در پایان سوهان کنجدی خوشمزه و مقوی را به شکل دلخواه ببرید و از آن لذت ببرید. در واقع اگر می‌خواهید سوهان کنجدی بدون شکر تهیه کنید، این خوراکی بی‌نظیر خواهد بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: